top of page

שומרים על קשר: 

  • Facebook - White Circle
  • Pinterest - White Circle
  • Instagram - White Circle

מי אני?

ברוכים הבאים,

שמי שלי פדן-לורבר, בת 40, נשואה ואמא לשלוש גורות מקסימות, מעצבת פנים. 

ביוני 2015 אובחנתי עם גידול סרטני בשד ומאז אני כותבת, על החוויות, התחושות והתהליך שאני עוברת.

פוסטים קודמים:

חיפוש לפי תגיות:

אם מתחשק לכם מוזמנים לקפוץ לבקר אותי באתר המקצועי שלי, 
נחמד שם: 

זרה לא תבין זאת

בחודש וחצי האחרונים אני נמצאת בטיפולי רדיותרפיה עליהם כתבתי לפני חודשיים בפוסט נפרד.

בהשוואה לטיפולים הכימותרפיים, תופעות הלוואי של טיפולי הקרינה הן קלות: עייפות, חולשה וכוויות בעיקר. לרופאים במחלקה יש נטייה לחשוב שאם עברת טיפולי כימו אז קרינה זה שום דבר בהשוואה. אז כמובן שזה לא שום דבר וגם להקרנות יש השפעה על הגוף והנפש ואין להקל בהן ראש.

את הההשלכות של הטיפולים הבנתי בעיקר מנשים שחברות בקבוצה סודית בפייסבוק שנקראת ״גמאני חולה בסרטן שד״ - החברות בקבוצה הן כולן נשים שחלו בעבר או שחולות בהווה וכל מטרת הקבוצה היא עזרה ותמיכה של נשים חולות אחת בשנייה. בשאלה קטנה שכתבתי בפוסט בקבוצה קיבלתי יותר מידע ממה שיכולתי בכלל לתאר לעצמי. נשים זרות הכניסו אותי אל פרטי הפרטים של החיים שלהן, נתנו לי טיפים פרקטיים וחיזוקים. עזרו לי להכין את עצמי ברמה הפיזית וברמה הרגשית לחלק הזה במסע ההחלמה שלי.

סדרה של 33 הקרנות משמעותה שבעה שבועות של הגעה יומיומית לבית החולים לקבלת הטיפול. מדי יום כשאני מגיעה למכון הקרינה אני ממתינה לתורי, לעתים כמה דקות ולעתים הרבה יותר. גיליתי שקורה משהו מעניין בזמן ההמתנה. העיניים נודדות על פני היושבים בחדר ההמתנה ודי מהר אני מצליחה לזהות מי מבין הנשים היא ״כמוני״. על הדרך נוצרות שיחות מאוד פתוחות ואקראיות עם נשים זרות שחולקות איתי את החוויה הזו.

יש משהו בשותפות הגורל ביננו שמוביל לשיחה קולחת די מהירה. המילים שנאמרות ביננו הן שפה של ממש - ז׳רגון הסרטן. אנחנו חולקות את הניואנסים, התרופות, הטיפולים, תופעות הלוואי, הסימפטומים וגם ההומור הייחודי לסיטואציה. ההמלצות והנסיון האישי כל כך משמעותיים ובאמת שמקלים על איכות החיים במידה רבה. מעבר למידע, אני שואבת הרבה כוח מהנשים הללו, רואה אותן בחוזקה שלהן ומבינה שגם הן שואבות ממני את אותם כוחות.

אני מוקפת בהמון תמיכה, בין אם זה מהמשפחה הקרובה, החברים והסביבה. אני מוצאת שעם כל התמיכה והעזרה שאני מקבלת מהסביבה יש משהו בקשר עם נשים שחלו גם הן שהוא בבחינת ״זרה לא תבין זאת״. לא נדרשות הרבה מילים ותיאורים כדי שהאישה מולי תבין בדיוק רב את המחשבות והתחושות שעוברות עליי. היכולת להיעזר והיכולת לעזור משמעותיים בכל שלב בחיים אבל יש משהו במצבי קיצון בחיים שמחדד אותם והופך אותם לעוצמתיים.

אז אם בחצי הכוס המלאה עסקינן, המחלה זימנה לי היכרות - אישית ואינטרנטית - עם נשים שלא הייתי מכירה כנראה בדרך אחרת, מכל אחת אני לומדת ומתחזקת ונותר לי לקוות שגם לי יש השפעה כזו הלאה.

ואם הגעת עד פה?

גילוי מוקדם מציל חיים זה לא סיסמה - גילוי מוקדם הציל את החיים שלי! תעשי לעצמך טובה - תרימי טלפון עכשיו ותקבעי תור לבדיקה.

bottom of page