top of page

שומרים על קשר: 

  • Facebook - White Circle
  • Pinterest - White Circle
  • Instagram - White Circle

מי אני?

ברוכים הבאים,

שמי שלי פדן-לורבר, בת 40, נשואה ואמא לשלוש גורות מקסימות, מעצבת פנים. 

ביוני 2015 אובחנתי עם גידול סרטני בשד ומאז אני כותבת, על החוויות, התחושות והתהליך שאני עוברת.

פוסטים קודמים:

חיפוש לפי תגיות:

אם מתחשק לכם מוזמנים לקפוץ לבקר אותי באתר המקצועי שלי, 
נחמד שם: 

הקרנה זה לא סרט

היום מתחילה סרט חדש - הקרנות.

חברה ביקשה ממני אתמול הסברים מה זה אומר ופתאום נפל לי איזה אסימון: אני כל כך עמוק בתוך הז׳רגון של הסרטן שאני שוכחת שאנשים לא תמיד מבינים על מה אני מדברת. מה זה הקרנות, מה ההבדל בינן לבין הכימותרפיה ומה המשמעות של כל אחד מהם.

אז הקרנות : הקרנות (רדיותרפיה) הן בעצם קרני רנטגן הנפלטות ממכשירים מיוחדים בבית החולים וחודרות את הרקמות כדי לחסל תאים סרטניים. אני מקבלת את הטיפול הזה כ״וידוא הריגה״, אחרי הכימותרפיה והניתוח, רוצים לוודא שלא נשארו עוד תאים סרטניים. עושים לתאים האלו ״חיסול ממוקד״. איכשהו הז׳רגון הצה״לי הכה נפוץ משתלב לי בטבעיות כשאני כותבת על לוחמה בסרטן.

ואיך זה מתנהל בפועל?

אני מתוכננת לקבל את הטיפול הסטנדרטי - 33 טיפולי קרינה. במהלך הטיפול אני שוכבת במכונה גדולה כמו שרואים בתמונה - הטכנאים המקסימים של המחלקה ממקמים אותי בתוך המכונה בדיוק באותו מקום כל פעם.

איך הם עושים את זה? סימנו אותי מראש -לפני שבועיים עשו לי קעקועים של נקודות קטנות על הגוף שעוזרות להן במיקום. ואז הם יוצאים ואני מוכנסת למכונה ומקבלת את מנת הקרינה שלי. מטגנים אותי קצת כל פעם.

הבאסה היא שטיפולי קרינה חייבים להתבצע ברצף - 33 טיפולים רצופים כלומר כל יום אני צריכה לנסוע לאיכילוב ולבצע את הפרוצדורה - כל יום!!! עד תום הטיפולים. מנוחה רק בשישי-שבת.

עוד שלב חשוב וכמעט אחרון בדרך להחלמה, מנסה להמשיך להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהבין ברוח החג המתקרב שאם עברנו את פרעה אז כנראה נעבור גם את זה.

גילוי מוקדם מציל חיים זו לא סיסמה - גילוי מוקדם הציל את החיים שלי! תעשי טובה - תרימי טלפון עכשיו ותקבעי לעצמך תור לבדיקה.

bottom of page